Acerca de

joga nidra sankalpa poznań  - Dariusz Zelis.jpg

Joga Nidra

Joga Nidra – praktyka świadomego śnienia, jogiczny sen, „medytacja dla leniwych” – tak żartobliwie nazywał tą praktykę Swami Karmayogi Saraswati, nauczyciel od którego uczyłem się tej praktyki i Klasycznej Jogi.


Celem jogi nidry jest wstępne głębokie rozluźnienie mięśniowo-nerwowe, stopniowe oddzielanie świadomości od ciała, zmysłów i umysłu, aby na końcowym etapie w stanie głębokiej medytacji doświadczyć swojej duchowej natury. Podczas wewnętrznej podróży, na progu przejścia pomiędzy świadomością dzienną a snem doświadcza się czwartego stanu świadomości, nazwanego w jodze TURIYA –całkowite rozpuszczenie indywidualnej tożsamości, stan poza czasem, poza dualnością.

Na jednym z etapów praktyki jogi nidry „zasiewasz” w podświadomości ziarno swojej osobistej SANKALPY. W sanskrycie słowo to oznacza uroczyste ślubowanie, chęć zmiany, postanowienie, intencję, siłę woli.  Sankalpa ma wypływać z przestrzeni serca i umysłu jednocześnie. Jest potężnym narzędziem do przekształcania negatywnych wzorców umysłu i stosujesz ją aby wprowadzić pozytywne zmiany w swoim życiu.

Korzyści z praktyki: aktywizuje  mózg, wpływa na poprawę snu głębokiego, głęboko relaksuje, jest skutecznym antidotum na  stres - usuwa napięcia na poziomie fizycznym, mentalnym i emocjonalnym,  leczy na poziomie psychosomatycznym.

Przygotowanie:  podczas jogi nidry konieczny jest bezruch, dlatego zaleca się wygodną pozycję relaksacyjną w leżeniu na plecach. Przynieś ze sobą coś miękkiego pod głowę i coś do przykrycia     (na miejscu mamy koce, wałki i maty).
Przyjdź na praktykę w wygodnym stroju i przygotuj swoją sankalpę